Tuesday, June 8

MANA BOLEH TOLONG!!!! -oleh soldadu sepi

Disember 2008. Gua masih lagi tak punya apa-apa..masih lagi tak kemana-mana..masih lagi dengan percakapan kertas yang tak seberapa. Masalah yang datang makin berjela-jela. Sampaikan bisikan serampang mata tiga bermain-main ditelinga.

Mengapa gua? Mengapa nasib gua begini rupanya? Apakah ini balasan atas dosa-dosa gua yang lalu..atau hukuman kerana terlalu menurut nafsu? Kenapa hidup gua tak seperti rakan-rakan yang lain?..lancar seperti menyisipkan tubuh dengan kain.Kenapa tuhan tak menghulurkan petunjuk mahupun satu? Kenapa tuhan membisu dan membatu?

Persoalan demi persoalan mula melingkar..yang direjam dah ketawa besar..melihatkan akidah perlahan-lahan goyah. Gua tercari-cari akan sahabat yang selalu menyapa..ingat nak mintak sedikit nasihat sebelum bisa tanduk lebih melarat. Tunggu punyer tunggu tak jugak dia tunjuk muka. 2minit 38saat kemudian handset gua mem-vibrate-kan diri tanda mesej diterima. Owh, dari sahabat yang dinanti.


+ ms lu skolah dl, cikgu ada tlg x ms exam?
sender:sahabat
+601254787el

- tak
reply:gua
+60125eeee55

+ nape?
sender:sahabat
+601254787el

- dlm exam mn bleh tlg, xadillh namany
reply:gua
+60125eeee55

+ apa yg lu hadap skang ni ujian..dlm ujian mn bleh tlg, xadillh namany
sender:sahabat
+601254787el



Astaghafirullah...




(Bak kata Beng Rahadian, "tuhan tidak akan memberikan dugaan melebihi kadar kapasiti manusia itu sendiri..insya Allah. Setiap dugaan itu ada hikmah..hikmah itu juga satu anugerah.")

sekalung budi kepada sahabatku soldadu sepi(pendita gila) kerana membenarkan
karya dipaparkan di ruangan kosong aku.