Thursday, August 5

Makin Bertambah, Makin Bersusun..

Makin bersusun kat rumah. Bosan-bosan aku belek satu-satu. Sampai aku jemu. Aku tak kisah sebenarnya.Betol..sumpah demi Allah aku tak kisah..Sbb aku phm. sebab aku bertimbang rasa.

Yang diam,yang tanya dengan sopan penuh bahasa, yang boleh besembang semeja pekena kopi segelas dua cool dan releks je. Tak ada apa-apa masalah. Memang ada juga tak ambil,biasalah, tak semua berduit. tambah2 baru hbs puluh ribu, bajet kalau tak byk, sikit mesti lari. tapi aku tak kisah,aku phm. Dan aku phm tak semua ada duit byk. Aku sendiri pon dalam poket ada seringgit dua saje. Ada duit nnt ambil la, mungkin bukan skrg rezeki aku, mungkin nnt.. biasala tu.. adat.. aku boleh tolak ansur.. Boleh konsider cakap mat saleh..

TP..

Yang bising pada mula, bila siap diam membisu. Yang garang pada mula, bila siap keras membatu.
Ada yang ugut, ada yang serang di wall facebook. Berdegup kencang jantong. Cepat removekan takut-takut ada membaca. Rosaklah nama yg tak seberapa. Aku tak kisah mereka bertanya, tapi biarlah kena dengan gaya, kena dengan cara.aku pon tak pernah lari dari mereka.ada yg tanya aku jawap, kalau msg tak reply tu maknanya line ke bar la tu.. yang mcm ni la yg buatkan jadi tersusun cantik...

Bila janji lain, bila tiba masa lain..Belom smp pon masa minimum, tanya bagai nak rak. Maki caci. Sedangkan ada yang mmg aku terlajak lebih sebulan dari tarikh maksimum diam je.(tp bukanlah aku ambil kesempatan) Telajak sebulan dua perkara biasa. tapi bukanlah aku sengaja lajakkan. Kalau ada otak kedua, kalau diberi 4 tangan, senang aku buat kerja. Sedangkan nama besar yang ramai pekerja, yang harga ada sampai lima angka pon setahun pon tak ada berita, nikan pula aku sorang yang buat semua kerja.

Ada yang tuduh aku sengaja lengahkan. Aku tanya balik, kenapa perlu aku lengahkan?? Apa untung aku lengahkan?? slamba dia jawap "i da byr u 500, boleh la u lari"..
geram aku balas "i taknak 500 tu,kos pon lebih dari 500.. i nak RM1700 balance bila da siap tu"

Semua tu duit, duit mereka tu tak sampai separuh aku ambil.. modal je semua tu, kalau aku tak nak buat mmg rugi besar aku.. tapi mereka tak tau.. mereka tak pikir sampai kesitu.

Aku betol2 mrh kalau bukan dengan cara. Sebab aku beria. Aku tak pernah berkira pasal kerja.
Aku bertolak ansur pasal harga. Aku cuba sedaya upaya puaskan hati semua. Kalau aku boleh bertolak ansur, kenapa tidak mereka?

Knp aku marah? 1 Sbb aku tak berkira,tak kisah pasal duit dan masa. Dan bila aku dibyr, aku berusaha puaskan hati semua, tapi aku ni manusia, kadang2 idea tu tak smp, tak dtg, aku nak buat mcmana.. 2 Aku beria bila dorang beria, aku semangat bila dorang semangat. Setakat berpanas berhujan aku da biasa.petah lagi takat bersusah payah demi sekeping kertas utk kenangan. Penah skali atuk aku meninggal. Hati ni menangis, tapi aku ttp tunggu majlis selesai. Diri berkabung, tapi aku ttp senyum galak bg ceria suasana.. Kadang2, kerja aku ni macam badut pon ada..

Bila datang masalah2 mcm ni, serabot kepala. malas nak buat kerja mcm ni.. malas nak mengadap kerenah org.. putus asa..

Tapi kenapa aku teruskan juga??
sbb kepuasan tak terhingga bila dihargai..dipuji..
kembangnya hidong bila ada yg ckp....

"cantik la am"
"kitorang nak idea2 dari am"
"kawan2 aku, family aku semua suka keja ko am"
"best la idea ko am"
"u punya idea best la"
"sy puas hati am, best am, mcm nak buat lagi je"
"gud work am"
"terima kasih am, aku mmg suka yang ni"
"fuh.. tak terpikir aku nak wat mcm ni"
"comeynyaaaaaaaaaa"
"kitorang mmg suka konsep mcm ni"
"style la am"
"wa tabik la am"
"u did a gud job bro"

Aku suka bila org suka.. Aku puas bila org puas.. aku hepi bila orang hepi.. kadang2 samp aku boleh senyum sorang2..

p/s:
Kepada yg bersabar, terima kasih banyak2..terima kasih tak terhingga..
Kepada yg terasa, aku mtk maaf, hanya luahan kata..
kita manusia, kalau boleh sama2 bertolak ansur, bertimbang rasa..
Kepada semua yg pakai khidmat aku, terima byk2. Mtk maaf atas pe yg terkurang. tanpa korang aku tak boleh suap nasi ke mulot..

txs a lot 2:
yati n ikmal
shairul n wani
syakri n diyana
linda n nazrol
mona n faizul
mai n ijam
sholin n imah
adela n zaimi
nurul n megat