Thursday, September 17

Ampun Maaf

Biarlah seakrab DO RE MI, sekepala Sudin,Ajis dan Ramlee, ataupon seindah hidup romeo juliet,seriang micky dan minnie, sekali sekala hati kecil pasti akan terhiris dan terguris. Adat resam hidup dunia, biarpon disulami gelak tawa dan gurau mesra, tp sesekali pasti ada yang terasa, bila gurauan terlebih dari yang biasa.

Kadang kala, bila emosi marah menguasai diri dan syaitan mula mengapi-api, lidah tajam ini mudah menikam hati. Dan yang pasti mesti ada yang membenci.

Aku hamba lemah tak pernah lari dari berlaku silap. Terlalu banyak. Tak teringat. Banyak hati nak di jaga, takkan terjaga kesemua kerana aku bukan sempurna.

Bila ada kesempatan sekali dalam setahun, dibulan mulia ini, aku susun sepuluh jari, memohon ribuan kemaafan di atas salah silap aku sepankang 24 tahun aku berkelana di bumi ini. Ampunkan dosa-dosa menggunung, dan halalkanlah makan minum.


SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI

dari am&salma