Monday, September 7

Wajah Kesayangan Hamba

Hari ni, genap 24 tahun dia bernafas di bumi Allah.. Berbagai onak duri dia tempuh.. Perjalanannya berliku-liku.. Ibunya pergi ketika dia masih berhingus, memakai seluar pendek tanpa berbaju sambil melompat-lompat mencari teman bermain.. Dia kemudian tinggal bersama atuk dan nenek.. Sekali sekala bermalam di rumah ayahanda tercinta yang 20 30 batu jauhnya... Kemudian, atuk nenek dan ayahnya pergi mengadap tuhan seorng demi seorang.. Aku tak pernah hadapi situasi macam tu.. Aku takut.. Aku tak tahu mcmana aku nak lalui.. Dia kuat, dia tabah..Biar pon pandangan pertama aku mentafsirkan dia hanya gadis desa yang lemah lembut dan manja.. Ketabahan dan kekuatan untuk lalui semua dugaan menyangkal sama sekali pandangan aku terhadapnya..

Tahun ini, dia bakal terima segulung ijazah. Berkat ketabahan dan kesabarannya memalui jalan-jalan yang penuh liku yang disediakan untuknya.. Mungkin jalan itu makin lurus,dan makin mudah dilalui..

Aku doakan dia berjaya dalam hidupnya, dan dapat apa yang dikejar.. Sambil aku terus mengejarnya..

Dia, Selamat Hari Lahir...