Monday, July 22

Cerita Puasa - Mimpi Kejam.

Aku bila bermimpi ni pelik sikit. Selalunya connection 'aku' dan alam mimpi terasa sangat dekat. Ini bermakna penjiwaan aku ketika bermimpi terbawa-bawa ke diri aku yang sedang lena, tapi tidaklah semua mimpi - hanya mimpi-mimpi yang mana jalan cerita dia sedap dan bermutu saja.

Kalau genre mimpi aku mimpi komedi, sampai boleh terbahak-bahak dibuatnya. Kalau mimpi seram, terjagalah aku dgn cemas dan berpeluh dan takut. Kalau mimpi aku mimpi sedih, mengalirlah air mata, pernah juga sampai teresak-esak.

Tapi kebelakangan ni aku sering didatangi mimpi-mimpi kejam. Mimpi ni buatkan bila bangun aku jadi penat dan dahaga ya amat, tekak kering macam seharian tak minum.

Tempohari aku mimpi main bola. Kemarin aku mimpi aku balik kampung naik basikal. Malam tadi aku mimpi aku join pertandingan lari berhalangan lumpa dengan askar-askar. Pui!!