Friday, January 21

20 januari 11

Subuh baru wa dapat lelap mata. Biarpon penat,dengan perjalanan jauh ya amat, tapi duduk layan borak sampai mata segar terbukak.
Sempat juga berkenalan dengan brader nama Eddy burger- brader rocker rambut bawa virago macam Awie yang asal dsri penang dan berkahwin dengan orang kuala perlis kemudian berniaga burger sepuluh tahun dekat tepi maybank di Kuala Perlis, ada anak lima, ada cucu dua, berniaga malam saja. Sekejap saja, wa dah tahu semua. Wa tak tau sapa yang hebat, wa atau dia.
~
Jam 12 tengahari, seperti biasa tatkala matahari naik tegak berdiri, masa tu la wa baru terjaga dari mimpi. Wa bangun, dengan penuh releks dan hensem wa capai tuala dan terus mandi. Jam 1, check out dan cari kedai untuk isi perot kosong, sambil habiskan masa empat lima jam sementara tunggu lapor diri jam lima.
~
Tepat jam lima, kitorang bertiga dah terpacak di jeti. Jam enam feri berlepas dengan lembab, sampai wa rasa bosan gila duduk dalam dengan pasang cerita yang macam gampang. Sejam atas feri, sampai la dekat jeti bandar kuah. Bas dah tunggu kami pihak2 media. Jam lapan, check in kat Hotel De Beron. Hotel yang ok ok saja, selesa la juga, cuma namanya saja bagi wa maam bangang.
~
Gila babi wa punya penat mengendong tiga beg yang wa rasa lagi berat dari badan wa.