Sunday, March 13

Dasyat

Dasyat

Gila punya ngeri gua tengok bah yang menyimbah Jepun. Hanyut semua kapal-kapal. Tenggelam semua rumah; hancur. Ratus-ratus ribu rakyat hilang. Ertinya ratus-ratus ribu hilang nyawa, dibawa arus deras yang ganas. 

Takot gua tengok air yang datang menyerang. Datang dari laut luas terbentang, menyimbah menghempas tanah darat malang. Gigil gua tengok video2 tu semua. Takot gua pikir bumi ni dah tua.

Sebelum ni, masa gua belek-belek gambar sahabat-sahabat gua yang berada di sana, gua cemburu, untung kalian ada di sana, untuk kalian tinggal di sana, boleh bermain salji memutih, boleh menikmati pokok-pokok dengan daun2 kuning, daun2 merah. Tapi gua sebenarnya beruntung gua di Malaysia, takda gempa bumi, takda gunung berapi.

Gua duduk termenung , macam2 gua pikir. Antaranya :

1- macamana la kalau gua ada di sana.
2- macamana la dorang nak set up balik lepas ni.
3- macamana la dorang nak mulakan hdup, selepas semua benda musnah.
4- macamana la keadaan sahabat2 gua di sana. Apek, yufta omata.
5- macamana la keadaan maria ozawa.
6- mana perginya family2 ultraman? di saat rakyat jepun memerlukan bantuan.
7- mana perginya poket doraemon, banyak alatan2 canggih yang berguna bila masa darurat macam ni.
8- mana perginya geng2 suria baja hitam
9- mana perginya gaban dan kereta perisainya
10- mana pergi gadis2 gedik sailormoon
11- mana pergi goku? Masih mencari mutiara yang tujuh?

Gua pening kepala, gua masih tak dpt jawapannya. Gua nak tido!