Tuesday, November 15

Penyerang Versatile

Gua rasa gua dah tak perlu warm up dah. Tak sabar sampai punya pasal gua lari dari sekolah agama ke sekolah kebangsaan tadi. Dah takleh nak tunggu, tak boleh jalan berlenggang dah. Gua excited betul. Petang ni ada perlawanan persahabatan dengan sekolah kampung sebelah.

Tapi memandang Cikgu Azahari Limat dan Cikgu Razali Seman ada terpacak dekat padang, jadi gua lari jugak pusing padang 20 round supaya tidak ditampar oleh 2 orang coach bola baling gua yang macam singa ni.

Selesai melakukan regangan, Cikgu Azahari Limat panggil semua pemain. " ingat, satu serangan satu gol." Gua sebagai penyerang yang versatile menganggung-ngangguk tanda faham tugas berat yang gua pikul sekarang.

Wisel mula ditiup. Tim lawan memulakan perlawanan. Ntah macamana gua dapat rampas bola lalu gua lari ke kawasan D dan gua lompat, GOAL!!! Kawan-kawan sepasukan gua diam. Kemudian gua toleh ke tiang gol yang gua sumbat tadi, Yoyo kawan kelas gua yang jaga. Cilaka, apa gua buat ni? gua attact ke gol sendiri.

Muka Cikgu Azahari Limat merah padam. Muka gua pula 5 inci dah tebal. Malu dengan tindakan bangang gua. Gua pon tak tahu kenapa gua tersalah arah.

Malu punya pasal, 14 minit permainan ( 7 minit separuh masa ), gua sumbat 9 gol. Bila wisel tamat tim gua menang 11-1.

Dulu, kalau main bola baling, sapa tak goyang nak jumpa Jengka 20? tradisi turun temurun, melahirkan pemain bola baling hebat negeri pahang.

~

Sampai ke sekolah menengah gua kena bahan dengan coach gua pasal kes ni!