Monday, November 14

Pisau tikam dada.

Gua pikir-pikir balik, gua dah kena pikir pasal diri gua. Gua tak boleh pikir 'friendship' sangat. Gua dah banyak berkorban. 3 tahun gua serahkan diri gua - bersusah-susah; SEORANG! Tak ada sesiapa (kecuali cik puan gua) yang pernah tanya perut gua dah berisi atau belum.

Gua berada di tahap gua sekarang dengan usaha dan titik peluh gua sendiri. Gua bertanya sendiri pada diri gua, kenapa gua perlu beria-ia, terkinja-kinja, berhempas pulas? Kenapa gua perlu korbankan apa gua minat?

Gua rasa gua nak kembali ke arah jalan yang gua mahukan dulu, jalan yang gua tinggalkan, jalan yang gua tutup dulu semata-mata 'friendship' yang lama kelamaan gua nampak akan berada di takuk sama atau mungkin juga akan gah dan megah setelah penghijrahan gua; baru usaha2 sungguh2 utk tunjuk dan menunjuk dekat gua.

Takpalah, sekurang-kurang gua tak sakit hati. Gua sendiri; Jatuh bangun, susah senang, gua tanggung dengan nama sendiri. Gua tak senang sebab orang lain, tak susah sebab orang. Tak ada dah letih lelah beria usaha dan bersuara nak majukan, angkat, usaha utk orang lain biarpon diri terkontang kanting.

tapi, gua masih dalam proses berpikir dan memberi masa; 10 juta kali dah gua bagi masa!!

p/s: tahun depan gua target nak tapau mini cooper S