Monday, August 13

Memori Ramadhan Gangster. 4

Seminggu lagi mahu raya. Gua masih di Kolumpo. Belum lagi berkesempatan pulang biarpon 80% kerja gua dah siap kerana kaki gua ditambat dengan baki 20% kerja yang belum selesai tu. 20% balance kerja gua tu merupakan penentu raya gua meriah atau tidak.

Bila dah besar ni, bila dah dewasa ni, bila dah kerja ni, seminggu sebelum raya tak se'cool' seminggu sebelum raya masa zaman kanak-kanak.

15 - 20 - 21 -22 -23 tahun lepas, bila seminggu lagi menjelang hari raya, gua dengan tenang lepak di beranda rumah, menanti pulangnya abang-abang gua. Dengan harapan ada sehelai dua baju kiko. Kalau tak Kiko baju Rocky One pon jadik. Kalau dapat baju rocky one pon gua dah senang hati sebab baju rocky one ada keluar iklan dekat TV. 

Kalau baju-baju takda, ada kasut raya pon jadi. Boleh juga pakai kalau ikot mak ke bandar. 

Tapi kalau semua-semua tu takda, Ujang Bumper Raya wajib kena ada. Kalau takda raya gua hambar tanpa gelak tawa.