Monday, April 20

Prihatin la beb

Lokasi : Unikl City Campus
Masa : Petang

"Kat mane ko sial!!! Da bejanggut aku tunggu ko!!!" maki aku kat mike dlm hati.. da nak dekat 2 jam aku tunggu die..ckp wat assignment, pe jadah lame sgt ni..nak g umah allod lagi..Tak lame pas tu nmpk ler mike tesengih2 macam kerang busuk bejalan ke arah aku.. "Sori beb, ade lecturer tadi." ah, ayat ni mesti mike pikir mase dlm lif tadi.. "Weh, jom tgk budak2 maen bola kat KSS..frenly dgn mara kot..Leh amik gmbr sekeping dua" aku beri cadangan..Mike pon on je..

Lepas tgk game yang agak membosankan tu mike ajak lepak dulang jap, nak makan dulu katenye.lapar.. Nuax n wiwit pon join skali..Aku pekena kerang rebus..perh, best gile, da lame tak makan..mike makan nasi, lauk ayam masak petai..meleh gak air liur aku tgk mike makan..Sambil mkn kitorang borak2 pasal program kat St John sok.. Nuax plak tak join..pegi PD, ntah pe program die kat sana..macam penting sgt. Hbs mkn dlm kol 8 kitorang gerak.. aku ngan mike gerak g Dang Wangi, naek lrt nak ke wangsamaju..nak g umah Allod. Mike jalan laju betol, ntah pe die kejar, nak teberak ke hape mangkok ayon ni..teros melintas, langsung tak tunggu aku..pastu aku sangkot kat tgh2 jalan, takleh melintas,kete da memecot mcm belumba..mike da buat muke kat seberang jln.. "sial ko, ko buat muka ye,bak sini aku buat muke ko jadi lempeng,"kate aku dlm hati je..haha.. bile aku melintas, smp je kat mike, mike bg teka teki.. "ape persamaan ko ngan sipot?????"

"SIAL KO MIKE"


Lokasi: Dalam putra(otw ke wangsamaju)

Ramai gile org dlm putra ni.. aku ngan mike pon da terpisah dek manusia2 yg baru balk dari keje ni.. mike ntah ke mana,da jadi sardin kot.. aku berdiri, kat depan aku pompuan A duduk smbil menggosok2 perot yg memboyot.mungkin dlm 7 bulan kot..perempuan B duduk disebelah pompuan A.. memakai kebaya hmpir sendat kaler biru, boleh la..tak la cantik mane..
Yang berdiri di sebelah aku plak pompuan C,mengandung jugak,tpi tak besar sgt boyotnya..terpampang kat cermin betol2 atas kepala pompuan B, "THESE SEATS ARE RESERVED FOR SENIOR CITIZENS, PRAGNENT LADIES AND DISABLES..kesian aku tgk, tapi aku tak mampu buat pe sbb aku pon berdiri..

Tibe2 pompuan A menyapa pompuan C,"awak duduk la" smbil mempelawa tempatnya.." takpa lah, akak duduk je la.." perempuan C menolak pelawaan pompuan A dengan baik.. " saya da nak sampai dah ni, awak dulu la.."

Pompuan C mengalah, duduk di tempat pompuan A.. smp kat stesen lepas tu, pompuan A tak kuar lagi.Pompuan C da serba salah..Ye la, pompuan A lagi sarat daripadanya, perotmcm nak meletop.. " akak duduk je la.."kate pompuan C serba salah. "takpalah, tadi saya da duduk, skang awak plak duduk, gilir2 la" bls pompuan A.. dan mase tu jugak baru aku perasan muke pompuan B merah padam, masam mencuka.. mungkin malu yg teramat sgt.. Aku tak pikir pompuan A menyindir, aku dapat rase yg die ikhlas sebb die tau penat mengusung perot yg memboyot..

Bile aku pikir2 situasi kat depan mate aku tadi, kalau aku kat tempat pompuan B, bile tren berenti je aku kuar teros, tunggu tren laen.malu beb..

Moralnya, prihatin la beb...