Wednesday, April 29

Surat Cinta Untuk Mel

Lokasi : Kondo Mewah (seperti port penagih sbnrnya)Tgkt 14, Bintang Mas


Aku pegi ke pc fizi, aku tekan button on, window loading.. aku ke pc jimi, aku cabut usb modem.. Aku sambungkan ke pc fizi.. Aku klik pada simbol bumi(connect), bumi berpusing2 seketika dan kemudian behenti tanda talian internet sudah disambungkan. Kini, dunia dihujung jari aku.. Aku bebas melayari apa jua yang aku mahu..tp aku mimilih membuka blog2 kerna aku baru dlm bidang ni..Blog2 terkenal aku buka, aku baca..

Sedang kusyuk membaca, pintu rumah terbuka..Mus muncul di muka pintu.Aku nmpk dua kelibat lelaki di belakang mus..Owh, Rehan dgn daus datang rupanya..nmpaknya kami ada tetamu.Nak dihidang teh O panas dan bisku kering takda..Takpa la rehan,duduk je la. Tgk la tu tu..Buat la mcm rumah sendiri.

Tak lama lpas tu mel dgn berbaju hijau dan berseluar pendek yang tadinya hanya di dalam bilik dtg menyapa aku..

"am,jom maen badminton"

"kat mana"

"ampang la."

"sapa lagi maen??"

"ijan dan kawan2 die.."

"ok..tunggu aku siap"

AKu pon dgn pantas kilat mandi ala2 koboi sbb mel menunggu aku..Sbb kereta masih kosong(mcm la aku tuan kereta), aku mengajak mus,rehan dgn daus skali."jom la, lepak je.pas maen kite g r makan", kata aku.

Smp di sport planet, Ijan dan kawan2nya da menunggu, slh seorangnya kucai(kami tergelak bile mel bgtahu nama dia)..Sejam kitorang main, dan lepas tu kami lepak kat Kadir. Port biasa slepas maen futsal dgn kawan2 aku..

Sembang punye sembang tak sedar pekerja kedai da kemas2 kerusi meja..lantai disapu, kerusi diangkat ke atas meja tanda menghalau kami(kedai ak tutup sbnnrnya), kami pon membaya dan beransur pulang..

Mel memandu dgn tenang. smp di shamelin, dari jauh aku nmpak chaya biru berkelip2.. "Road blok la mel"

"tak la, kat jalan sebelah"

"eh, kat sblh ni la mel"

"takpa2..korang sume clearkan??"

kitorang diam smbl sibuk memakai seatbelt. Mel memperlahankan kereta, dan kemudian berhenti ..

"Dari mane ni??"tanya polis dgn muka garang..buat2 garang kot..

"maen futsal"jwb mel, bukan niat menipu, tp mengelabah mungkin.

"da pukol berapa ni, kuarkan lesen"

Seorang lagi polis memeriksa roadtax di cermin depan,

"roadtax da mati ni, mintak ic"kata polis seorang lagi..

mel terpinga2 lalu keluar bersoal jawab dgn polis. Aku pon tak dgr pe yang doang ckpkan, munkin mel memujuk rayu..dan kemudian aku nmk polis tu mintak autograf mel.. pergh..femesnya kau mel..

Hahahaha.. Mel kena saman.. "kami clear mel, ko yang tak clear" kata aku..kitorang berdekah dlm kereta......