Thursday, April 23

Seram Sejuk

Lokasi : Rumah Bujang Tingkat 14, Bintang Mas Condo

"telefon,telefon berbunyi...ada haiwan dlm bahaya,ada haiwan dalam bahaya disana".. arghhh.. bunyi hp aku memekak mengejut aku dari tido..jam baru pukol 8pagi.. mata macam digam-gam. semalam layan arsenal vs liverpool smp pukol 5.. oh, cik puan tercinta call.."hello, am bangun, da kol 8, smlm msg soh kejotkan.." ah!! aku lupe, aku ade jnji dgn kak na(client aku). nak wat outdoor shot kol 9.. aku gagahkan diri tok bangun, tp mungkin beban melebihi 1 tan tergantung kat kelopak mata aku ni, aku terlena jugak..

Pukol 9 telefon aku menyanyi2 lagi..dengan hanya membuka sebelah mata kerana silau dek matahari yg mule menegak, aku membuka msg...

+am, wat outdoor petang leh tak? dlm pukol 4?
sender: kakna
+012946****

Yes!!!! dengan pantas aku reply "OK"..ringkas dan padat..Agenda seterusnya, sambung tido..

Lebihkan kurang pukol 3 petang baru aku terjaga, gegas mandi, siap2 n kol mike..mike nak folow shot..smbil tunggu mike, lepak mkn ngan Mus, Jimie n Fizi..

Kak Na ngan Perot (husband dia) smp lebih kurang kol 5..teros shot, x sedar da maghrib.. Aku lepak ngan mike smp kol 9.30 mlm kat cafe dekat tasik permaisuri.. pastu msg allod, ajak lepak, ingatkan nak bincang2 pasal kerja..masuk je kete allod, teros je dibawaknye pegi Pavilion..tgk wayang, aku ngan mike pon zasssssssss, layan..Kitorang tgk citer Coming Soon..Cerita seram Thailand..

Mike da jadi mcm ulat gonggok da, menggulong badan smbil tutup muke ngan bekas popcorn, wani da melepek kat lengan sasa allod..allod, cool je.. seram ke?? ntah la, bg aku idea cerita ni best, tp aku tak takot langsung..(walhal aku memang seorang yang penakot yg teramat). mmg bg aku biase je cerita ni..tak tau knp mike smp tahap mcm tu..mungkin cemburu ngan wani yg bole melepek kat allod n die nak manje ngan aku plak(aku lempang ko kang mike)..

Allod hntr aku ngan mike balik, smp kat pondok guard allod benti kete, aku turun dan jln menuju ke lif smp menggendong 3 bijik kemera.. Sunyi suasana..(dah pukol 3 pagi dah pon).lif terbuka dan aku masuk,sorang-sorang..dlm lif aku tgk balik gmbr2 yang aku shot tadi tok ilangkan bosan.(lif kat kondo ni mmg pelahan)..aku tgk 1 1 gmbar kat dlm kamera..dan kemudian aku rase aku berada terlalu lama dalam lif.."kenapa tak smp2 ni?"hati aku bertanya2..

Tiba-tiba, aircond terpadam, suasana jadi lagi sunyi..langsung takda apa2 bunyi..jantung aku berdegup laju..mcm2 anasir luar dtg singgah dikepala..terasa seram plak..bulu roma mule menegak.. Knp nak jadi time ni..aku sorang2 ni..Aku cube tabahkan diri, aku tgk kat punat2 dari no 1 smp 16 kat dlm lif tu..

Owh, celaka, button no 14 tak nyala, aku tak tekan rupanya....