Monday, May 4

Catatan Budakamera ke KT

Rabu,28 April 09, aku dan wiwit dikerahkan ke kuala terengganu oleh Allod. Setelah lama berehat tanpa job (sepanjang bulan 4), kami kembali ke rutin asal kami, sebagai perakam peristiwa di majlis perkahwinan.

Kami bertolak pukul 10 mlm, stelah penat mencari tiket dari petang. Nasib baik ada bas tambahan. Semua tiket habis, termasuk tiket kapal terbang. Bas tambahan pon takpa, asalkan kami sampai ke lokasi.

Bas dipandu sgt laju, mengucap panjang aku dlm bas. Wiwit lena tidur disebelah. Kami jangkakan sampai pukul 5.30 pagi, tapi disebabkan bas dipandu seperti jentera F1, kami tiba di Terminal Bas MBKT pada jam 4.30 pagi. Aku bergegas ke gerai2 berhampiran. Dengan harapan agar perlawanan separuh akhir Liga Juara-Juara Eropah antara Man Utd vs Arsenal belum berakhir.( Aku penyokong MU sebenarnya).

Tapi aku hampa, perlawanan telah tamat.Tapi aku msh mampu tersenyum kerana Man U menang..(Oshea score,mmg aku sudah jangkakan pemain berbakat mcm dia mcmpu menjaringkan gol pada perlawanan berprofil tinggi)

Smbl menunggu Megat(pengantin) datang menjempot, kami sarapan di gerai di terminal.
Sesudah hampir 3 jam menunggu baru la Megat smp, kemudian dia bawa kami sarapan skali lagi. Dan selepas itu barulah kami ke hotel..

Kerja bermula selepas zohor, akad nikah di Masjid Kristal.. Pengantin tiba tepat pada waktunya tetapi Tok kadi tak kunjung tiba. Hampir sejam menunggu, barulah tok kadi muncul di pintu masjid.

Upacara dilakukan dengan pantas sekali, aku dan wiwit terpinga2.. Laju,tak sempat kami ambil byk gambar, seperti ada suatu yang tak kena, tapi kami diamkan saja, mungkin mereka lebih arif..

Selepas jamuan makan, sesi outdoor bermula di sekitar Taman Tamadun Islam. Lebih kurang pukul 7 mlm, kami selesai dan pulang ke hotel..

Sampai di hotel, kami rebahkan badan ke katil. Hajat cuma mahu berehat seketika, tapi mata makin berat dan lama kelamaan...ZZzzzZZZZZ

Apabila mata terbuka, aku toleh ke katil sebelah, wiwit dah pon terjaga, kemudian hp aku berbunyi, megat telefon, mahu datang ambil katanya..Aku bergegas mandi dan bersiap.. Kami pergi sarapan sebelum memulakan kerja mengcapture detik indah mereka.

Majlis bermula jam 2 petang, selepas solat jumaat. Kira-kira jam 3 rombongan pengantin lelaki tiba. Dan bermula la tugas penat kami berdua. Gerak geri kami menjadi perhatian tetamu2 yang hadir. Mungkin janggal bagi mereka melihat jurugambar2 menggendong kamera besar seberat kira2 2 hingga 3 kilo bekerja. Nampak mudah, tetapi mmg memenatkan..

Majlis tamat kira2 jam 5 petang, kemudian kami terus ke pantai(aku lupa namanya) untuk sesi outdoor.. Hampir 2 jam lebih juga kami disana, kemudian kami terus ke rumah pengantin untuk mandi dan bersiap2 pulang ke KL..

Selesai mandi, pengantin belanja kami makan tomyam, paprik, telor dadar dan jus..dan selepas itu mereka menghantar kami ke terminal.. Tepat jam 10, kami berangkat pulang dengan bas Sani Express 2 tingkat.. Oleh kerana terlalu penat, kami hanya tidur di dlm bas..

Jam 5 pagi, kami selamat smp di KL..