Wednesday, April 20

Lagu

Hari tu dalam lif, ada negro hitam pekat dengar mp3. Pasang kuat gila sampai gua pon boleh dengar dan ikot nyanyi sama lagu Hujan, Dikala Bulan Bermain Biola.

Gua naik tren tempohari, ada mamat arab ni, tak tahu datang dari belah mana, Lubnan ke, Iraq ke, duduk termenung sambil telefon bimbit memainkan lagu Exist, Rahsia Pohon Cemara.

Tadi, baru kejap tadi ada mamat arab jugak,dalam tren jugak, rambut kembang-kembang macam gua dulu-dulu, pasang lagu Tilu, Diam - Diam sebagai halwa telinga.

Kawan gua, memang yang gua dah kenal lama. Yang memang gua tau asal usul, mana datang, yang muka pon melayu habis, nama pon melayu habis, layan lagu-lagu mat saleh saja. Ada kualiti katanya.

~

Bulan empat patut dah musim panas kat amerika ni, tapi salji turun lebat. Nak kiamat mungkin.