Thursday, April 14

Marjerin, Ais Krim

Seronok gila gua rasa bila Kak Lija pelawa gua pergi Bandar Temerloh. Gua pon apa lagi, terus mandi bersiap smart-smart, dengan baju masuk dalam, rambut sisir tepi, dan senyuman yang berseri seri gua terpacak tepi kereta Datsun Cik. Mek dan Kak Lija masih bersiap.

Dalam poket gua ada seringgit dua, duit bekalan yang gua minta dekat mak untuk beli Tora, harap-harap nanti beli Tora dapat lah BJ, tak pon tanker. Boleh gua buat main dengan Atom kat bawah pokok jambu susu rumah tok penghulu.

Sampai Temerloh, pergi satu pasaraya yang gua pon lupa apa nama; besar. Mek dengan Cik ntah kemana. Gua dengan Kak Lija jalan berpimpin tangan. Gua cari tora, kak lija pula kata nak beli ais krim; Ais Krim dalam tupperware kata kak lija. Gila gua punya teruja. Ais Krim mangkuk pon bagi gua dah best gila, ni plak aiskrim dalam tupperware. Tak pernah gua rasa. Sampai tempat peti ais banyak2, kak lija capai satu. Wa punya teruja. Besar ais krim ni. Tak sabar pula gua nak makan.

Dalam kereta masa dalam perjalanan balik,Mek suroh buka ais krim, takot cair katanya. Gua tunggu dengan sabar. Kak Lija capai plastik, buka. Gila babi gua punya kecewa bila tengok isinya kuning berkilat. Apa la kak lija, marjerin dengan ais krim tak dapat beza.

Gua kempunan.