Friday, October 28

Spirit

Gua ada temujanji malam tu jam 11.55 malam. Gua toleh jam di dinding, jam 1134 malam. Gua dah lambat nampaknya. Gua gegas bangun, capai baju di tombol dan seluar di belakang pintu. Gua sarung satu-satu kemudian gua menapak laju.

Lagi malam tu gelap, sa titik bintang pon gua tak nampak. Gua panjangkan lagi langkah gua, mempercepatkan keluar dari pintu guard Apartment Lestari di Bandar Seri Permaisuri tempat gua menginap.

Bandar Permaisuri masa tu sunyi lagi. Lot-lot kedai dekat Q Bistro dan kayu nasi kandar takda lagi. Syarikat pemaju pon gua rasa tak lukis pelan lagi nak bangunkan tempat tu. Permaisuri masa tu kosong lagi.

Gua jalan terus lagi melepasi tapak masjid dekat simpang empat. Jalan depan sikit jumpa penara, jalan depan lagi jumpa Sup Meletop.

Ngam-ngam lepas sup meletup hujan mula menitik. Hujang berlari lari anak melintasi kawasan pembinaan belum siap yang sekarang ni tersergam Maybank, JPJ, Hajris Bistro dan juga Pasaraya Hero. Part paling mencabar nak menuruni bukit nak ke Stesen LRT Salak Selatan. Licin gelap dan becak.

Gua menapak berhati-hati supaya baju yang mula lenjun ni tak kotor dek lumpur kalau terjatuh.

Turun bukit jumpa stesen LRT, gua lalu ikot terowong bawah. Ada 2 3 orang india terbaring mabuk Thai Song. Bau busuk Thai Song mencucuk hidung gua.

Tepat jam 11.53 gua sampai dekat mamak Fatimah dekat pekan cowboy Salak Selatan.

"Matcha, teh o panas satu, roti sardin kari sambal satu" jerit gua

"wookeeeeeeeeh" balas mample tu sambil kepala goyang-goyang.

Tepat jam 11.55 temujanji gua dengan Manchester United bermula. Gua layan bola sambil gigil.

~

Game MU start awal plak hari tu. Pukol 7 dah main. Gua dengan kawan-kawan rumah lepak di Mamak Ehsan dekat Permaisuri. Masa tu lot kedai tu baru siap. Baru pecah dara.

Habis game MU pukol 9. Tapi sambung plak game Arsenal. Masa tu Arsenal kuat lagi bagi menghormati kawan gua yang sarung jersey O².

Habis game Arsenal pukol 11, layan game liverpool memandangkan ada kawan gua yang baru sokong lepas Liverpool main tipu menang dengan AC Milan.

Pukol 1 game habis. Tapi ada pulak kawan gua sorang ni baru sampai, layan lagi borak post mortem game-game yang baru habis tengok. Borak punya borak dah pukol 3.45 pagi. Ada plak game Real Madrid dengan Barca, layan lagi sampai habis.

Dah nak subuh baru angkat bontot nak pergi bayar. Mamak-mamak kat situ pon dah naik menyampah tengok kitorang lepak dari matahari terbenam sampai la matahari nak terbit semula.

Syok betol tengok bola secara combo macam tu.

~

Huh.. itu ceerita gua. Lu ingat gua saja-saja cerita??? Lu ingat gua rajin sangat nak taip-panjang-panjang nak kasi lu saja-saja baca?? Lu kalau takat malam minggu layan astro ria lepas tu tau result bola lepas tengok orang kecoh kat FB, lu jangan kecoh-kecoh nak bahan gua sebab MU kena tibai 6-1. Hanya orang-orang yang ada spirit bola saja boleh maen bahan-bahan dengan gua. Orang macam lu jangan, nanti gua rodok perut lu dengan sesiku L!