Wednesday, May 4

Diskaun

Menggeletis pompuam-pompuan bila nampak diskaun. Biarpon takat-takat 10. 20%. Masing-masing terkinja-kinja beratur dekat mesin ATM. Belum lagi yang nampak diskaun 50%, memang pecah air ketuban masing-masing. Biarpon takat Sale dekat Kompleks Pernas Sogo. Gua geleng-geleng kepala. Paling tidak gua bebel saja kat makwe gua. Sogo tuh, dalam setahun, 351 hari adalah Sale. Tiap-tiap minggu ada sale.

Gua? Setakat 20, 30% bagi gua tak cukup sale. Tak cukup diskaun. 50% pon gua tak pandang sangat. Kalau gua, 70% baru gua bagi istiharkan sebagai sale. Itu pon tak dapat respek dari gua lagi. Kalau betul-betul gua respek, gua puji sepanjang hayat wa, buat diskaun 90%, tak pon 100%. Memang gua masukkan sekali dalam doa gua. Gua doakan sejahtera hidup merea serta murah rezeki kalau dorang buat sale 90, 100 %.

~

Gua tangkap cinta satu jam tu, tapi harga dia gila punya kapitalis. Macam Khairi Jamaludin.