Friday, May 20

GAYa gampang

Gua da lambat, berlari-lari gua ke steren LRT. Jam tangan gua yang cun tunjuk pukol 11.35 pm, maknanya kalau ikotkan waktu Malaysia sebenar adalah pukol 11.20pm. Saja gua cepatkan, motivasi diri gua untuk awal, awal dari semua aspek. Tapi berkesankah?

Berbalik kepada story gua, gua beli tiket LRT ke cheras, RM1 saja. Murah, kalau tadi gua start enjin kereta, mau mau dah sedut 3 4 ringgit satu hala. Tu semua Najib punya angkara, Rosmah punya idea, rakyat yang jadi mangsa, gua yang sengsara, lu semua pon sama merana. Gampang betul pasangan laki bini tu.

Berbalik balik kepada story gua yang dah menyimpang tadi, masa tren sampai, gua terus masuk, gua berdiri saja, malas nak duduk. Gerabak tak penuh, tapi tak juga kosong. Boleh tahan juga orang naik tren-tren akhir ni. Balik dari kerja mungkin.

Kat kerusi yang paling dekat dengan gua ada satu geng jantan riuh berborak. Kriteria geng ni jenis macam geng-geng mulut kurang hajar, cakap kuat-kuat bagi satu gerabak dengar. Memang gua berbulu dengan orang macam ni. Gua perhati saja. Tengah diorang sembang-sembang, sorang dari mereka melentokkan kepala ke bahu rakannya, yang juga jantan keparat.

Terkejut gua, tengok pada gaya borak, gaya bahasa, intonasi perbualan, tak nampak pula pondannya. Tiba-tiba yang lentok tadi angkat kepala, nak cium bibir kawan dia. Kawan dia elak, "ish, orang pandang" kata kawan dia. Dia dengan selamba balas, "alah, orang pandang, bukan bg pelempang." Mendidih darah gua. Cis, macam gampang manusia, jangan sampai lu makan gua punya penerajang.

Bila nak sampai Stesen Cheras, dia pon turun skali, sebelum turun dorang salam, cium tangan. Sebijik macam makwe gua salam gua. Sebijik juga macam Najeep salam cium tangan Rosemah. GAYa gampang dorang ni.

~

Harga minyak naik 20sen je, apa ada hal. Gula-gula 4 bijik je.