Friday, May 27

Tension

Gua betul-betul serabut. Banyak betul kerja. Bertimbun-timbun kerja gua. Tapi bertimbun lagi dosa-dosa pemimpin yang tak jalankan tugasnya dengan amanah. Tambah-tambah lagi dosa-dosa menipu orang-orang bawahan, dosa-dosa makan rasuah, gelapkan duit rakyat, tabur fitnah dan sebagainya. Bayangkan lah betapa bertimbunnya dosa-dosa mereka.

Berbalik semula kepada kerja gua yang bertimbun,kalau kerja gua setakat key in data takpa, gua boleh paksa mata paksa otak layan buat satu satu sampai selesai. Tapi kerja-kerja gua perlukan gua memerah otak mencari idea.

Mood betul-betul tak menyerap dalam soul gua. Gua plak kalau serabut, semua benda gua tak boleh buat, tension gua menjadi-jadi. Tengok movie pon tak dapat menghilangkan tension gua. Tapi itu saja hiburan ada dalam rumah gua, jadi gua paksakan diri layan juga drama.

Gua layan satu drama, cuba layan dan layan. Sampai satu adegan, hero tu pon tengah tension dengan kerja. Lepas itu makwe dia yang cun tu ajak dia pergi terapi. pergi spa. Lepas itu dorang keluar dari SPA dengan penuh senyuman. Wah, ini sudah menarik, gua mula dapat satu idea.

Gua pon bersiap-siap. Cergas terus gua mencari tempat gua nak terapi dan treatment. Badan gua pon dah lama tak servis

~

Syok betul oil massage, lega badan gua. Muka gua pon bersih dorang cuci, kepala gua pon dah tenang. Bagus betul buat benda-benda ni untuk hilangkan tension. Gua balik rumah dengan senyum lebar.

Sampai rumah gua lepak sambil hisap rokok. Bila hisap rokok gua minum air nescafe, baru ada kick. Time tu jugak gua belek-belek resit yg gua dpt tadi. Gua tgk RM100++. Cis, macamana gua boleh habiskan ratus-ratus untuk benda tu? 100++ tu kalau gua buat tok makan sebulan pon cukup. Gua dah takde duit ni, gua dah sengkek ni. Aduhhh.. Serabut gua datang balik, tension gua datang balik.. Argggggggggg!!!!