Friday, January 13

Abang Dah Pergi Travel Banyak Negara Dik!!

Hari ni gua ada sedikit urusan dekat The Mall. Kerja gua ni agak memakan masa juga. 3 4 jam masa gua habis dok menunggu. Bayangkan, berapa banyak emas gua rugi hari ni?

Habis kerja gua, gua menapak ke LRT PWTC. Tapi memandangkan gua dah jarang bersiar-siar di ibu kota ni, gua amik keputusan gua lajak sikit jalan kaki gua tu dari The Mall ke LRT Bandaraya dekat Sogo.

Saja gua nak berjalan, dapat lalu Chowkit. Dah lama gua tak jengok Chowkit. Manalah tahu gua dapat bahan untuk diambil gambar. Kamera gua pon sentiasa ada dengan gua. Tapi, paling tidak pon dapat sekidit cerita ada modal gua nak tulis dalam blog gua ni.

Sampai di Chowkit, pemandangannya sama, senarionya sama. Chowkit tetap nampak jahat macam dulu, tetap nampak onar-onar kehidupan kota. Banyak ragamnya. Belah sana 2 3 pondan dok suit-suit gua, belah sini sebelah gua perempuan melayu india china lengkap 1 Malaysia tengah tunggu pelanggan.

Jalan depan skit gua ada manusia yang gua tak tahu jantinanya dengan kurus kering badannya mintak rokok dekat gua sebatang. Gua naik jejantas dekat KLMU, ada 2 3 orang tengah syok layan mimpi jam 3 petang.

Gua cuma geleng-geleng kepala, nasib baik gua jadi gua. Gua terus lagi menapak pergi ke Pertama. Niat gua nak ambil gambar dekat chowkit tadi gua batalkan memandangkan kasut gua ni tak berapa best untuk lari pecut kalau-kalau kena kejar nanti.

Sampai depan pertama banyak pula booth buka. Gua lalu dengan tampan. Datang pula sorang makwe kecik molek sapa gua." bang, kalau abang daftar ni abang bleh dapat diskaun nak melancong." katanya mempromosi.

"takpa lah dik." balas gua malas melayan.

"Kalau abag daftar, mula-mula kami bagi abang 2 kali melancong secara percuma, satu dalam negara, satu luar negara, untuk 2 orang bang. "

"tak pa la dik, abang nak cepat ni" kata gua penuh sopan, sambil berjalan perlahan, tak berhenti dari tadi.

Makwe tadi tetaop follow gua, tak putus asa. "best bang g melancong, saya dah travel banyak tempat dah bang, indonesia,filipina, india, china. abang mesti nak merasa punya gi tempat-tempat macam ni.murah je bang, sama je kalau abang pergi bercuti dalam negera." pujuk makwe tu lagi.

Gua berenti melangkah," Dik, abang pon dah pergi travel banyak negara dik. Pakistan, Afganistan, Uzbekistan, Kyrgystan,semua abang dah pergi, Kelantan je belom sempat nak pergi lagi dik." balas gua.

Makwe tadi patah balik pergi ke boothnya yang dah 30 40 depa dekat belakang.