Wednesday, January 4

Ini projek glamor!

Petang tu kami bersurai awal. Beranda rumah Atom anak tok penghulu kosong sebelum matahari jatuh. Rumah Mamat clear malam ni, jadi malam ni kami ada misi. Misi kali ni serius dan glamor.

Ngam-ngam lepas makan malam, gua besiap-siap. Telefon bimbit yang dah 2 3 hari tersadai dekat kepala katil gua capai. Gua start motor kapcai bapak gua. Bila mak gua hulur kepala keluar pintu dengan sopan gua cakap," nak gi kedai jap mak." Itulah alasan paling kerap gua gunakan bila nak keluar malam.

Sampai rumah Mamat semua dah ada, terpacak menanti kedatangan gua.

"Wahh.. semua dah sampei, bapok semangatnye" kata gua.

"Ah ye, projek baek nih, mesti kena semangat." balas Mamat.

"Dah dah, Meri aok runer pegi atas bukit rumah cikgu. Aok buat macam yang kita bincang petang tadi. Pastu aok pecut terus balik sini. Kome stanby tunggu sini. Atom gi teman Meri." perintah Uda, selaku president geng-geng gua dekat kampung. Gua dan Atom menurut perintah.

Sampai saja dekat bukit rumah cikgu gua turun dari motor sementara atom ready atas motor yang tak dimatikan enjin. Handphone gua angkat tinggi-tinggi, bagi senang dapat tangkap line. Bila bar sebelah kanan handphone naik cepat-cepat gua taip mesej dan....... Sent!

Bila mesej sudah sent terus gua lompat atas motor. Atom memecut laju, selaju mungkin. Sampai saja rumah Mamat melompat kami masuk, termengah-mengah sambil menunggu depan TV.

Selang beberapa ketika, keluar nota dari kanan TV:

BUDAK JENGKA : Selamat malam saya ucapkan kepada Meri, Uda, Mamat, Atom, Juan, Lan, Lias, Parin, dan Bulah.

Kahkahkahkahkahkah.. Kami ketawa berdekah-dekah. Puas betol hati kami. Glamor betol rasanya nama keluar dekat TV.

"Best betol siaran Astro ni, best betol" puji uda bertubi-tubi.