Thursday, April 5

Budak ni kecik kecik dah ganas.


"budak ni kecik-kecik dah rock"

 "budak ni kecik-kecik dah nmpk muke jenis-jenis macam Ustaz"

 "budak ni nampak macam potensi besar main bola macam george best"

 Itu la serba sedikit ulasan orang bila tengok gua masa kecik2. Gua masa tu layankan saja. Ye la, kecik lagi, takkan nak buat kepala sendiri.

 Ni sebenarnya gambar pertama gua. Kat tepi gambar tu ada tulis Mac 1986, maknanya masa ni umur gua 1 tahun 1bulan. Tangkal tu gua tak pasti untuk apa. Gua dah lupa. Yang gua ingat bila besar sikit gua ada tangkal ikat dekat pinggang. Tak bagi kencing malam. Alah, tak ganas la kalo tak kencing malam, betol tak??

KAU SELALU DALAM INGATANKU?? itu kerjaan kakak gua. Kalau gua takde nak letak2 kau selalu dalam ingatanku la, aku sayang paadmu la. apa la. Gua mesti letak ayat-ayat kejam dan ganas. SAYANG kat bawah tu, siti nurhaliza yang tulis sebelum dia jadi artis dulu. Kg Awah dengan Jengka buka jauh mana.

 Sebenarnya bukan tu gua nak cerita. Ini la satu-satunya gambar gua yang masih di alam bayi. ada lagi 2 3 keping masa kanak2. beberapa keping dia alam persekolahan. Masa dah masuk u pon tak banyak gambar. Bila dah kerja jadi photographer ni, baru gambar gua byk.

 Kadang2 gua menyesal juga. Kenapa dulu gua tak titik beratkan pasal kenangan?Bila dah besar-besar baru nak korek balik kenangan, singkap balik nostalgia. Itupon mujur ada sekeping dua gambar-gambar yang boleh di simpan dalam muzium peribadi.

 Oleh itu, rajin2 la bergambar, tambah-tambah dengan orang yang tersayang. Nanti dah tua, boleh belek2 balik. Itu masa kalau, bibir menguntum senyum melihat gambar-gambar masa muda remaja.