Friday, April 27

#KalauDapatRM1juta ; KALAU memang indah

twitter : @amridaud

#KalauDapatRM1juta, buat apa busy lagi? pergi travel la apa lagi.

#KalauDapatRM1juta, siap la kedai Nikon akan kehabisan stok lepas aku serbu 

#KalauDapatRM1juta, esok juga aku nikah. Malam dah boleh proses anak.

#KalauDapatRM1juta, sebut pasal travel ni menyeluruh sgt. oklah, mula2 aku pegi danau toba dulu.xpon bali. Rindu sgt pada magic mushroom.

#KalauDapatRM1juta, lepas tu aku pegi jelajah kemboja. Dgr cerita kalau nk tgk KL tahun 40an, boleh pergi sana.

#KalauDapatRM1juta, eropah? ah, aku tak gelojoh. Misi seterusnya ke India. India adalah syurga photojournalism bg jurugambar2 yg TRUE!

#KalauDapatRM1juta, ah, dah lama travel ni. kemudian aku balik jumpa isteri. Urusan beli rumah dan KTM Duke juga perlu disetelkan.

#KalauDapatRM1juta, ahhh, pasal bg mak ayah tak usah cerita. itu benda wajib. terlalu tipikal dan klise untuk diceritakan.

#KalauDapatRM1juta bila dah setel hal2 rumah, barulah offer isteri, "syg nak pergi mana? New Zealand? England? Sebut saja"

#KalauDapatRM1juta, ini time, bini tak pyh ssh pergi kerja. Lepas saja rumah, jaga badan bagi solid, baru stim tu smp ke tua.

#KalauDapatRM1juta penat travel, lpk2 kat rumah seminggu dua. boleh juga hire ustaz dtg rumah, tajwid pon byk yg lupa ni.

#KalauDapatRM1juta dah lama betul xkayuh, boleh la angkat Colnago RM30K sebijik.

#KalauDapatRM1juta, kamera besar wajib beli, tp aku lebih fokus pada kamera kecik tp sngat berkuasa.

#KalauDapatRM1juta huh, mane yg banyak alasan tu? Mana? Mana? Cilaka dulu ko belagak ek dgn aku.

#KalauDapatRM1juta dah tiba masa gua jelajah eropah. Biarpon jutawan, aku msh lg pegi scara backpack. Kali ni, bini gua usong skali.

#KalauDapatRM1juta, blk dari eropah, tiba masa KTM duke aku bekerja. Mlysia - thai - myanmar - laos - kemboja - vietnam

#KalauDapatRM1juta, dah banyak aku mengembara. Gambar2 pon dah banyak, tibalah masa aku hire designer utk buat buku.

#KalauDapatRM1juta, baru aku ingat aku ada hutang dgn Mara, juga dgn brother aku. Tiba masa aku bayar.

#KalauDapatRM1juta, Maaflah lambat bayar hutang. Biasalah tipikal manusia, tiba2 dpt sejuta, mesti lupa diri kejap. 

#KalauDapatRM1juta bila hutang selesai, hati pon senang. Tibalah masa untuk mencari bini no dua. 

#KalauDapatRM1juta bini aku kata, dia hanya mahu bermadu dgn artis. Ah, adira dan fazura jd calon utama. 

#KalauDapatRM1juta time ni aku jd pening. Nora danish dan maya karin pon menunggu gua jgk. 

#KalauDapatRM1juta nora danish n maya krin janda. Fazura n adira ank dara. Tp janda kompem janda, anak dara tak kompem lg anak dara. 

#KalauDapatRM1juta ah, gua x suka berada dlm dilema. Hati jd ssh.Dh kaya buat apa susah hati. Jadi aku rejek semua. Cik salma ttp dihati. 
 
#KalauDapatRM1juta bila dah kaya ckp pon berterabur, kejap aku, kejap gua. Kakakakaka. 

#KalauDapatRM1juta bila dah rejek semua, aku lebih fokus kepada keluarga. Hidup kami bahagia bersama sepasang anak kembar. 

#KalauDapatRM1juta "syg jd diri elok2. Abg da amek org gaji. Xla beban sgt nk buat kerja rmh. Esok abang nk ke afrika 2 3 bln" ujar gua.

#KalauDapatRM1juta suka sgt cik salma dgn mini cooper. Aku tgkp la satu hadiahkan dia sbg buah tangan. 

#KalauDapatRM1juta, bila dah byk negara aku travel, gmbr2 pon mesti byk yang power. Petronas bg surat suruh buat pameran solo kt galeri dia. 

#KalauDapatRM1juta bila dah buat pameran solo, nama pon mesti dah up, geng2 pon da ramai. Jd aku ingat nak buat talk di seluruh negara. 

#KalauDapatRM1juta talk yg aku maksudkan ni adalah talk utk basuh bdk2 baru nk up tntg tak besnya amik gmbr model2 murah ni. 

#KalauDapatRM1juta bila industri photo d malaysia xda lg yg amik gmbr gadis, tetek dan bokeh, photographer lebih dpandang mulia oleh msyrkt .

#KalauDapatRM1juta jadi bila xda photog yg nk shot gadis2 jenis mcm ni, mereka pon mula bljr pakai tudung. Kakakaka 

#KalauDapatRM1juta pada masa tu karier sbg jurugambar mula dipandang tinggi, setaraf dgn doktor dan lawyer 

#KalauDapatRM1juta lepas penat berjuang, elok juga aku bw bini aku jalan2 pegi Switzerland. Cantik betul pemandangan kat sana. 

#KalauDapatRM1juta utk skdr bercuti dgn family, kamera2 dan lensa2 besar aku tinggal saja. Leica M9 saja aku bawak. Kecik dan power. 

#KalauDapatRM1juta leica M9 ni harga dia dlm RM30k body sahaja. Amacam? 

#KalauDapatRM1juta berminat btl aku nk bka kedaio makan. Kedai mkn aku bertemakan melayu tradisional. 

#KalauDapatRM1juta bila sebut tema melayu tradisional, kedai gua mesti dibuat dr buluh dan beratap rumbia. 

#KalauDapatRM1juta senang cerita, mcm kedai dalam drama pendekar dulu. Tapi besar, sbb ini kedai milik org kaya.kakakaka. 

#KalauDapatRM1juta tkg amik order pon pakai baju2 klasik. Kata-kata pon juga klasik. "Tuan hamba ingin minum air apa?" 

#KalauDapatRM1juta air pula diisi dalam buluh. Fuhhhh. 

#KalauDapatRM1juta biarpon kedai aku ni klasik, tv besar HD ttp ada, utk pendekar2 layan bola. 

#KalauDapatRM1juta menarik betul idea org kaya ni. Kedai mkn aku mesti laku, duit pon makin bertambah. 

#KalauDapatRM1juta bila duit dah bercambah, boleh la bawa family aku bercuti kat oversea, kalau dihimpunkan semua ahli keluarga, mau mau 50 orang

#KalauDapatRM1juta bila usia dah meningkat, mula rasa nk habiskan masa dgn keluarga. Tp travel pon x leh tinggal. Jd, aku ingat nk tgkp RV 1 

#KalauDapatRM1juta pengembaraan dgn RV ni akan merentasi asia tggara, mongolia, china, rusia serta siberia. Kemdn bru aku pth blk pg eropah. 

#KalauDapatRM1juta kemudian aku akan melencong ke tanah arab. Ngam2 musim haji aku snp kat Mekah. 

#KalauDapatRM1juta klimaks pengembaraan aku di mekah. Slps bgelar Hj Amri, aku plg ke tanah air, RV aku tggl, wakafkan dekat sana. 

Yang pasti #KalauDapatRM1juta aku xde masa dah berangan angan dkt twitter ni. Kakakakakaka